هابرچی
0

محصولات ام جی را بیشتر بشناسیم

محصولات ام جی را بیشتر بشناسیم

محصولات ام جی را بیشتر بشناسیم

کمپانی بریتانیایی ام جی (MG)، در سال ۱۹۲۳ در انگلستان تاسیس شد. نکته جالبی که شاید ندانید این است که بسیاری از کمپانی‌های خودروسازی در انگلیس، در طول حیاتشان بارها به شرکت‌های مختلف واگذار می‌شوند. ام جی هم از این قاعده مستثنی نبوده و بعد از چندین بار جابه جایی در نهایت سر از کشور چین و کمپانی سایک موتورز این کشور درآورد.
پیشنهاد ویژه آترامارت : مشخصات کامل ماشین دیگنیتی

ام جی RX5

ام جی RX5

RX5 MG از پلتفرم و قوای فنی مشابه MG GS بهره می‌برد، اما شاهد استفاده از متریال بهتری در کابین این خودرو هستیم، ام جی آرایکس5 با استفاده از پیشرانه توربوی 220 اسب بخاری، در زمینه قوای حرکتی حریف قدری برای بسیاری از کراس اور های نامدار موجود در بازار ایران محسوب می شود، این خودرو از نظر امکانات و کیفیت نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد، اما پاشنه آشیل آن، تیراژ بسیار پایین و در نتیجه بازار دست دوم و خدمات محدود نسبت به رقبا است.

ام جی 6 مگنت

ام جی 6 مگنت

ام جی 6 مگنت – MG 6 Magnet تیپ سدان سواری کلاس C سایک موتور است که نخستین نسل آن در سال 2011 معرفی شد و تا سال 2016 نیز به تولید رسید، اما در ادامه با توجه به عدم استقبال خریداران و فروش بالاتر مدل لیفت بک، در نسل دوم از تولید آن صرف نظر شد. ام جی ۶ مگنت نیز همانند برادر لیفت بک خود از پیشرانه بنزینی توربوشارژ در کنار گیربکس اتوماتیک ۵ سرعته بهره می‌برد.
در ایران مدیا موتور از سال ۲۰۱۲ اقدام به واردات این خودرو به بازار کشور کرد و این امر تا سال ۲۰۱۵ ادامه داشت، اما در ادامه هرگز شاهد مدل فیبس لیفت MG6 Magnet در ایران نبودیم.

با وجود اینکه مراحل طراحی و توسعه ام جی ۶ مگنت در زمانی که ب ام و مالکیت ام جی را بر عهده داشت طی شده بود، اما معرفی این خودرو در سال ۲۰۱۱ و در زمانی که ام جی تحت تملک سایک موتور درامده بود انجام شد.
مهندسین ام جی، ام جی ۶ را بر روی پلتفرم سدان بزرگ سایز روور ۷۵ بنا کردند و همین موضوع، موجب شده ام جی 6 از فاصله محوری بیشتری نسبت به اکثر رقبای کلاس خود بهره‎‎‎‎‌ مند باشد.

این خودرو را می توان نخستین خودروی اقتصادی بازار ایران با موتور توربوشارژ دانست، پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوی سری K روور با نام کاواچی، قلب تپنده این خودرواست که در کنار گیربکس ۵ سرعته آیسین، وظیفه به حرکت دراوردن این سدان ۱.۶ تنی را بر عهده دارد.
این پیشرانه توربوشارژنخستین بار در اواخر دهه نود توسط ام جی و روور طراحی شد و تا سال ۲۰۱۵، بر روی طیف وسیعی از خودروهای گروه ام‎‌جی روور و حتی لندرور و لوتوس نیز نصب شد.

مدیا موتور از سال 2012 اقدام به واردات هر دو تیپ جی تی و مگنت این خودرو به داخل ایران کرد و این موضوع تا سال 2015 و معرفی مدل فیس لیفت ام جی 6 ادامه داشت، هر دو این تیپ ها دارای مشخصات و قوای فنی مشابه هستند و تنها تفاوت را می‎‌توان در فرم لیفت بک تیپ GT و فرم سدان تیپ مگنت ام جی ۶ یافت. ام جی ۶ مگنت در سال ۲۰۱۲ در دو تیپ نیم فول و فول عرضه شد،که مدل های فول دارای دوربین دنده عقب و صندلی شاگرد برقی بودند، اما مدیا موتور از سال ۲۰۱۳ به بعد تنها اقدام به واردات فول ترین مدل های MG6 کرد که علاوه بر امکانات مدل فول سال ۲۰۱۲، به آپشن هایی چون سنسور پارک جلو، آیینه تاشوی برقی و گرمکن صندلی ها نیز مجهز بود.

دیگر تفاوت مدل های مگنت وارد شده در سال ۲۰۱۲، طرح متفاوت آیینه های جانبی و نیز، طرح ساده تر صفحه کیلومتر این خودروها بود.

از نقات قوت ام جی 6 مگنت می توان به کابین جادار، سواری قابل قبول، پایداری و شتاب گیری فوق العاده آن اشاره کرد، همچنین قیمت برخی لوازم مصرفی این خودروها نیز در مقایسه با خودروهای هم کلاس مناسب تر است، در مقابل اما می توان خدمات پس از فروش محدود نمایندگی و بازار دست دوم ضعیف را از مهمترین نقاط ضعف MG6 Magnette دانست.
همانند دیگر خودروهای مجهز به توربو شارژ، MG6 نیز حساسیت زیادی به کیفیت و عدد اکتان سوخت مصرفی، و همچنین انجام به موقع و اصولی سرویس های دوره ای دارد و استفاده از بنزین سوپر برای این خودرو مخصوصا در فصول گرم سال توصیه می‌گردد.

ام جی GT

ام جی GT

این محصول مدیا موتورز ام جی جی تی ( GT ) نام دارد که نخستین بار در سال 2014 رونمایی شده بود و از سال 2015 فروش جهانی آن آغاز شده است. انتخاب نام GT برای این خودرو مسلما به قصد یاداوری GT های گذشته ام جی مانند MG B GT و MG C GT بوده است. ام جی جی تی در بازار ایران رقبایی مانند کیا ریو و هیوندای اکسنت را در مقابل خود دارد، جی تی از نظر قوای فنی به راحتی میتواند رقبای خود را پشت سر بگذارد، اما پاشنه آشیل این خودرو در ایران، عرضه ضعیف توسط وارد کننده و بازار دست دوم آن می باشد.

ام جی 550

ام جی 550

ام جی ۵۵۰ MG550 اولین خودروی مدیاموتور است که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ به بازار ایران وارد شد. پیش از ورود ۵۵۰ به بازار ایران نیز، در سالهای دور شاهد واردات محدود مدل‎های کلاسیک این خودروساز مانند MG B و…. به کشور بودیم. MG در اصل یک کمپانی انگلیسی است که بیشتر به ساخت خودروهای دونفره مشهور شد، اما به دلایل اقتصادی نتوانست استقلال خود را حفظ کند و با شرکت روور ادغام شد، بعدها نیز سهام اتحاد ام جی روور بین شرکت های بسیاری از جمله BMW دست به دست شد. در نهایت اما، در سال ۲۰۰۵، برند روور، ورشکست و منحل شده و مالکیت ام جی نیز در دستان سایک موتور چین افتاد.

پس از مالکیت سایک بر گروه ام جی روور، سایک موتور ضمن حفظ کردن برند ام جی و دفتر طراحی آن شرکت در بیرمنگام، اقدام به تاسیس برندی تازه به نام رووی Roewe کرد.
رووی در واقع برند چینی روور بود که پس از تعطیلی آن اقدام به تولید خودروهایی با مهندسی و زبان طراحی روور کرد. ام جی 550 وارد شده در ایران، در واقع رووی 550 بود که به دلیل پیشینه روشن تر و نام آشنای ام جی در ایران، تحت این نام تجاری به بازار ایران آمد. اتفاقی که در عرضه محصولاتی مانند داچیا لوگان، داستر و ساندرو نیز تکرار شد.

با وجود نام تجاری متفاوت اما، ام جی ۵۵۰ در باطن کاملا با سدان جدید ام جی اشتراک داشت، ام جی ۶ و MG550، هردو بر روی پلتفرم روور ۷۵ ساخته شده و از قوای فنی مشترکی هم بهره مند شدند، استفاده از پلتفرم روور ۷۵ موجب شده ام جی ۵۵۰ از فاصله محوری بیشتری نسبت به اکثر رقبای کلاس خود بهره‎‎‎‎‌ مند باشد، سایک موتور ۵۵۰ را تنها در فرم بدنه سدان تولید کرد، این خودرو از سال ۲۰۰۸ و با پیشرانه توربو شارژ و تنفس طبیعی به بازار آمد، همانند ام جی ۶، مراحل توسعه و طراحی ام جی ۵۵۰ هم در زمانی که ب ام و مالکیت ام جی-روور را بر عهده داشت طی شد، اما معرفی این خودرو پس از منحل شدن روور و خریداری ام جی توسط سایک موتور انجام شد.

MG550 نخستین خودروی اقتصادی بازار ایران با موتور توربوشارژ بود، پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوی سری K روور با نام کاواچی، قلب تپنده این خودرواست که در کنار گیربکس ۵ سرعته آیسین، وظیفه به حرکت دراوردن این سدان 1550 کیلویی را بر عهده دارد. این پیشرانه توربوشارژنخستین بار در اواخر دهه نود توسط ام جی و روور طراحی شد و تا سال ۲۰۱۵، بر روی طیف وسیعی از خودروهای گروه ام‎‌جی روور، سایک و حتی لندرور و لوتوس نیز نصب شد، با وجود این پیشرانه، ام جی ۵۵۰ با وجود اضافه وزن قابل توجه نسبت به اکثر رقبا، به راحتی می توانست در شتاب گیری از پس همه آن‎ها بربیاید و حتی عملکردی بهتر از برخی سدان های ۶ سیلندر بازار از خود نشان داد.

ام جی ۵۵۰ در دو تیپ نیم فول(دولوکس) و فول(گرند دولوکس) عرضه شد،که مدل های فول دارای سیستم مولتی مدیای متفاوت، دوربین دنده عقب و صندلی شاگرد برقی بودند، امکاناتی مانند شیفترهای تعویض دنده، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچ، تریم داخلی چرمی، کروز کنترل، سنسور نور و باران، سیستم مدیریت پایداری خودرو، تهویه مطبوع دوکاناله، شیشه های سولار و…نیز در تمامی MG550 های وارد شده به کشور موجود بودند.

 از نقات قوت ام جی 550 می توان به ارزش بالای خودرو نسبت به مبلغ پرداختی، کابین جادار، سواری قابل قبول و پایداری فوق العاده آن اشاره کرد، همچنین قیمت برخی لوازم مصرفی این خودروها نیز در مقایسه با خودروهای هم کلاس مناسب تر است، در مقابل اما می توان خدمات پس از فروش محدود نمایندگی و بازار دست دوم ضعیف را از مهمترین نقاط ضعف MG550 دانست.
همانند دیگر خودروهای مجهز به توربو شارژ، MG550 نیز حساسیت زیادی به کیفیت و عدد اکتان سوخت مصرفی، و همچنین انجام به موقع و اصولی سرویس های دوره ای دارد و استفاده از بنزین سوپر برای این خودرو مخصوصا در فصول گرم سال توصیه می‌گردد.

ام جی 6 نیوفیس

ام جی 6 نیوفیس

ام جی ۶ نیوفیس – MG6 New Face در واقع  فیس لیفت نسل اول MG6 است که در سال 2015 به بازار های جهانی عرضه شد، در این فیس لیفت، ام جی تغییراتی در بدنه سدان محبوب خود ایجاد کرد تا این خودرو ظاهر جذاب تری پیدا کند، همچنین تغییرات مختصری نیز در طراحی داخلی کابین ام جی ۶ ایجاد کرد تا پذیرای امکانات اضافه شده به آن باشد. مدیا موتور از سال ۲۰۱۵ واردات تیپ سدان این خودرو را متوقف کرد تا تنها شاهد مدل لیفت بک ام جی ۶ نیوفیس در کشورمان باشیم.

در نمای ظاهری ام جی ۶ نیوفیس، ام جی از چراغ ها و سپرهای عقب و جلوی کاملا جدیدی  استفاده کرد، چراغ های جلوی هالوژنی مدل قبلی، در مدل جدید حای خود را به لامپ های زنون دادند، همچنین تنظیم اتوماتیک ارتفاع چراغ و چراغ کرنر لایت نیز در ام جی ۶ نیوفیس به چشم می خورند، در نمای عقب فرم برجسته چراغ های جدید، نمای عضلانی تری برای ام جی ۶ نیو ایجاد کرده است.

در نمای جانبی خودرو، رینگ های آلومینیومی ۱۷ اینچ با طرح جدید استفاده شده است، هرچند که همچنان شاهد بکارگیری همان تایرهای 215/50R17 ساخت گودیر هستیم، البته در مدل نیوفیس بر خلاف مدل قبلی، دیگر شاهد قرارگیری تایر زاپاس مشابه دیگر رینگ ها نیستیم و برای چرخ زاپاس ام جی ۶ نیوفیس، از رینگ و لاستیک موقت مخصوص زاپاس (اصطلاحا زاپاس فرقونی) استفاده شده است، دیگر تغییر نمای جانبی هم استفاده از نوارهای کرومی دور شیشه های جانبی به جای نوارهای پلاستیکی مشکی مدل قبلی است.

در کابین ام جی ۶ نیوفیس، با وجود عدم مشاهده تغییرات بنیادین در اجزا، به خوبی می توان در نگاه اول متوجه بروزتر بودن کابین نسبت به مدل قبلی شد، فرم کلی داشبورد  مشابه نمونه های قبل از فیس لیفت است، اما ترکیب رنگی جدیدی برای تریم داخلی خودرو استفاده شده است، همچنین سیستم مولتی مدیای نصب شده در میانه داشبورد به نمایشگر لمسی جدید تجهیز شده. طراحی کنسول میانی هم به طور کلی دگرگون شده و شاهد قرارگیری کلیدهای خاموش و روشن کردن سیستم استارت استاپ، اتوهلد و همچنین فعالسازی ترمز پارک برقی خودرو در آن هستیم. دیگر تغییر قابل ذکر، طرح کاملا جدید صفحه کیلومتر خودرو است.

در مجموع سایک موتور با اضافه کردن امکاناتی مثل زنون و چراغ‌شور، کرنرلایت، دی لایت، سیستم استارت استاپ، سیستم صوتی تصویری لمسی، لیمیتر سرعت، ترمز پارک برقی، اتوهلد و… ام جی ۶ نیوفیس را مسلح تر از قبل به مصاف رقبا فرستاده است، هرچند حذف شدن مواردی چون برف پاک کن شیشه عقب و جمع کن برقی آیینه های جانبی باعث تعجب است.

از نظر فنی، در پیشرانه ام جی 6 نیوفیس تغییرانی اعمال نشد و همچنان شاهد استفاده از همان پیشرانه ۱۸۰۰ سیسی توربوی آشنای ام جی- روور در ام جی ۶ نیو هستیم، اما گیربکس اتوماتیک آیسین ۵ سرعته جای خود را به یک نمونه دوکلاجه ۶ دنده اتوماتیک داده است. همانند دیگر خودروهای مجهز به توربو شارژ، MG6 نیو نیز نسبت به کیفیت و عدد اکتان سوخت مصرفی، و همچنین انجام به موقع و اصولی سرویس های دوره ای حساس است اما به طور کلی مهندسان ام جی با تنظیم مجدد برنامه  موتور ام جی ۶ فیس لیفت، موفق شده اند اندکی از حساسیت این خودرو به کیفیت سوخت را کاهش دهند.

 از نقات قوت ام جی 6 نیوفیس می توان به کابین جادار، سواری قابل قبول و پایداری و شتاب گیری خوب اشاره کرد، همچنین قیمت برخی لوازم مصرفی این خودروها نیز در مقایسه با خودروهای هم کلاس مناسب تر است، در مقابل اما می توان خدمات پس از فروش محدود نمایندگی و بازار دست دوم ضعیف را از مهمترین نقاط ضعف MG6 نیو دانست.

ام جی 360 توربو

ام جی 360 توربو

ام جی 360 توربو (MG 360) در واقع نسل جدید همان خودروی ام جی 350 است، پس از واردات ام جی 350 توسط مدیا موتورز، در سال 96 شرکت صنعت خودروی آذربایجان تصمیم به مونتاژ مدل جدید این خودرو در داخل کشور گرفت، تولید ام جی 360 در سایت تبریز از سال 96 در 3 تیپ دنده ای، اتوماتیک و توربوشارژ آغاز شد و خیلی زود با خروج آمریکا از برجام، شاهد افت تیراژ و نهایت توقف تولید این خودرو در داخل کشور بودیم.
پیشرانه توربوی 360 تنها 130 اسب بخار قدرت تولید میکند، اما بازدهی مناسب پیشرانه خودروهای ام جی و هماهنگی قابل قبول موتور و گیربکس این خودرو، قوای حرکتی خوبی به آن بخشیده، تا جایی که میتوان از این خودرو به عنوان سریع ترین سدان تولید داخل نام برد…
از نقاط قوت 360 توربو میتوان به شتاب گیری مناسب، سواری نرم و مصرف سوخت پایین اشاره کرد، در مقابل خدمات پس از فروش ضعیف، بازار دست دوم نامناسب و کمبود برخی امکانات پیش پا افتاده از نکات منفی این خودرو می باشند.

ام جی GS

ام جی GS

ام جی جی اس (MG GS) اولین کراس اور تاریخ 100 ساله ام جی است که نخستین بار در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. ام جی تمام تلاش خود را به کار برد تا نخستین کراس اور خود را کاملا مسلح به جنگ رقبا بفرستد، بنا بر این در طراحی پلتفرم و انتخاب قوای فنی جی اس کاملا سخاوتمندانه رفتار کرد. به رغم خریداری سهام ام جی توسط سایک موتور چین،دفتر طراحی و مهندسی MG در بیرمنگام همچنان فعال است و مراحل تحقیق و توسعه تولید جی اس نیز در این دفتر طی شده است.

فلسفه ‌ام‌جی از ابتدا ساخت خودروهایی بود که علاوه بر داشتن قابلیت‌های فنی و حرکتی بالا، دارای قیمتی رقابتی نیز باشند. در واقع خودروهای ام‌جی ترکیبی از قابلیت‌های اسپرت و خانوادگی را به طور توأمان ارائه می‌کردند، مهندسین ام جی موفق شدند پس از خریداری سهام شرکت توسط سایک نیز این خصلت را در محصولات خود حفظ کنند، این مورد در ام جی GS هم همانند ام جی ۶ و بقیه ام جی های جدید، کاملا توجه راننده را به خود جلب می‌کند. ام جی GS همزمان توانایی جلب رضایت پدر و مادر، و فرزندان جوان خانواده را دارد، اما افرادی را که کیفیت ادوات داشبورد برایشان در اولویت است ناامید می کند.

مدیاموتور در سال ۲۰۱۵ و همزمان با معرفی جهانی MG GS اقدام به عرضه این کراس اور نوظهور ام جی در بازار ایران کرد، اما قیمت غیر رقابتی تعیین شده برای این خودرو و تبلیغات غیر موثر وارد کننده، در کنار خدمات پس از فروش بحث برانگیر شرکت در آن زمان، تا حدودی قوای فنی و ویژگی های جالب توجه ام جی جی اس را تحت شعاع قرار دادند تا این خودرو در ابتدای عرضه نتواند انتظارات را براورده کند، اما با گذشت زمان جی اس موفق شد کم کم توانایی های خود را به مخاطبین ثابت کند.

سایک موتور برای توسعه قوای فنی جی اس همکاری زیادی با شورلت داشت، این همکاری به قدری تنگاتنگ بود که در نهایت، پیشرانه GS را تولید مشترک سایک و GM بدانیم، این پیشرانه علاوه بر ام جی جی اس بر روی چند مدل از خودروهای opel، مانند اپل اینسیگنیا نیز به کار برده شد. ام جی جی اس، کراس اوور دورگه بازار ایران به پیشرانه ۲ لیتری توربو شارژ در کنار سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل مجهز شد تا از زمان انتشار کاتالوگ، برای رقبای هم رده خط و نشان بکشد، پیشرانه ام جی جی اس ۲۱۷ اسب بخار قدرت و گشتاوری ۳۵۰ نیوتن متری تولید می کند، این قدرت توسط جعبه دنده دوکلاجه ۶ سرعته به هر ۴ چرخ خودرو ارسال می‌شود، جی اس با این مشخصات از تمام رقبای خود در بازار ایران سریع تر بوده و عملکرد بهتری دارد.

از مهم ترین امکانات رفاهی و ایمنی ام جی GS می توان به ۶ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری (ESP) و سیستم کنترل ترمزها بر سر پیچ (CBC)، سیستم  ضد قفل ترمز (ABS)، سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)، سیستم کمکی الکتریکی  ترمز (EBA)، ترمز دستی الکتریکی (EPB)، سیستم کنترل خودرو در سراشیبی (HDC)، اتوهلد، سیستم کمکی حرکت در مسیر لغزنده، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، پدال تعویض دنده از پشت فرمان، سیستم Start/Stop، سنسور نور و باران، چراغ های زنون به همراه چراغ شور، سانروف برقی، استارت بدون کلید، صندلی برقی راننده و امکان تنظیم زاویه ردیف عقب صندلی ها، سیستم صوتی آرکامیس به همراه ۶ بلند گو و مانیتور لمسی ۶ اینچی اشاره کرد.

از نقات قوت ام جی جی اس می توان به کابین جادار، سواری قابل قبول، شتاب فوق العاده و تنظیم مناسب شاسی اشاره کرد، همچنین سیستم دو دیفرانسیل این خودرو در این رنج قیمتی کارایی مناسبی از خود نشان می دهد، در مقابل اما می توان خدمات پس از فروش محدود، کمبود برخی لوازم یدکی در بازار، بازار دست دوم ضعیف و البته کیفیت پایین تر از انتظار روکش داشبورد را از مهمترین نقاط ضعف MG GS برشمرد.
همانند دیگر خودروهای مجهز به توربو شارژ، MG GS نیز حساسیت زیادی به کیفیت و عدد اکتان سوخت دارد و استفاده از بنزین سوپر برای این خودرو مخصوصا در فصول گرم سال توصیه می‌گردد.

ام جی 350 اتوماتیک

ام جی 350 اتوماتیک

در همان نگاه اول به ظاهر ام جی 350 – MG 350 بلافاصله باید اذعان کرد که روح خودروهای انگلیسی در آن نیست؛ سپر ساده جلوی آن که مه شکن ها را در اطراف خود جای داده به همراه جلوپنجره ای کشیده و البته جدید ام جی (موسوم به بال پرنده) با قاب مشکی رنگ اطرافش و نهایتا چراغ های منحنی شکلش همه و همه نشان دهنده این است که طراحان ام جی در ساخت آن دست به هیچگونه اغراقی نزده اند تا این ساده دو رگه آسیایی-اروپایی برخلاف MG5 با آن ظاهر جسور و عصبانی اش، بقول معروف در ظاهر و باطن یکی باشد. البته وجود خط برآمده کناری خودرو که از گلگیرهای جلو شروع شده و تا عقب ادامه پیدا می کند و همچنین چراغ های کشیده عقب هرچند در ذهن بیننده آن، تصویر نسبتا خوبی از 350 خلق می کند. پیشرانه 1.5 لیتری این خودرو قادر به تولید 105 اسب بخار قدرت می باشد. مزدا – 3 و جیلی – ای سی سون رقبای اصلی این خودرو به شمار می آیند.

ام جی 6 GT

ام جی 6 GT

ام جی 6 جی تی – MG 6 GT  تیپ لیفت بک سواری کلاس C سایک موتور است که از سال ۲۰۱۲ توسط مدیا موتور به ایران عرضه شده، مراحل طراحی و توسعه ام جی ۶ در زمانی که کمپانی ب ام و مالکیت ام جی را بر عهده داشت طی شد، اما معرفی این خودرو در سال ۲۰۱۱ و در زمانی که ام جی تحت تملک سایک موتور درامده بود انجام شد.
مهندسین ام جی، ام جی ۶ را بر روی پلتفرم سدان بزرگ سایز روور ۷۵ بنا کردند و همین موضوع، موجب شده ام جی 6 از فاصله محوری بیشتری نسبت به اکثر رقبای کلاس خود بهره‎‎‎‎‌ مند باشد.

این خودرو را می توان نخستین خودروی اقتصادی بازار ایران با موتور توربوشارژ دانست، پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوی سری K روور با نام کاواچی، قلب تپنده این خودرواست که در کنار گیربکس ۵ سرعته آیسین، وظیفه به حرکت دراوردن این سدان ۱.۶ تنی را بر عهده دارد.
این پیشرانه توربوشارژنخستین بار در اواخر دهه نود توسط ام جی و روور طراحی شد و تا سال ۲۰۱۵، بر روی طیف وسیعی از خودروهای گروه ام‎‌جی روور و حتی لندرور و لوتوس نیز نصب شد.

مدیا موتور از سال 2012 اقدام به واردات هر دو تیپ جی تی و مگنت این خودرو به داخل ایران کرد و این موضوع تا سال 2015 و معرفی مدل فیس لیفت ام جی 6 ادامه داشت، هر دو این تیپ ها دارای مشخصات و قوای فنی مشابه هستند و تنها تفاوت را می‎‌توان در فرم لیفت بک تیپ GT و فرم سدان تیپ مگنت یافت. ام جی ۶ لیفت بک در سال ۲۰۱۲ در دو تیپ نیم فول و فول عرضه شد،که مدل های فول دارای دوربین دنده عقب و صندلی شاگرد برقی بودند، اما مدیا موتور از سال ۲۰۱۳ به بعد تنها اقدام به واردات فول ترین مدل MG6 GT کرد که علاوه بر امکانات مدل فول سال ۲۰۱۲، به آپشن هایی چون سنسور پارک جلو، آیینه تاشوی برقی و گرمکن صندلی ها نیز مجهز بود.

از نقات قوت ام جی 6 جی تی می توان به کابین جادار، سواری قابل قبول، پایداری و شتاب گیری فوق العاده آن اشاره کرد، همچنین قیمت برخی لوازم مصرفی این خودروها نیز در مقایسه با خودروهای هم کلاس مناسب تر است، در مقابل اما می توان خدمات پس از فروش محدود نمایندگی و بازار دست دوم ضعیف را از مهمترین نقاط ضعف MG6 GT دانست.
همانند دیگر خودروهای مجهز به توربو شارژ، MG6 GT نیز حساسیت زیادی به کیفیت و عدد اکتان سوخت مصرفی، و همچنین انجام به موقع و اصولی سرویس های دوره ای دارد و استفاده از بنزین سوپر برای این خودرو مخصوصا در فصول گرم سال توصیه می‌گردد.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.